LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. április 4., szerda

Mozart: Figaro házassága 2012.02.09.

A Figaro házassága egy sokszor játszott vígopera. Jó választás lehet mind a komoly, mind a könnyedebb műfaj kedvelőinek, mert Mozart csodálatos, monumentális zenéje szólal meg, viszont annyira vicces, hogy néhol nem lehet kibírni, az ember hangosan felnevet.
A díszlet nekem tetszett, hatalmas, festett falak alkotják a kastélyt. A ruhák is szépek, igazi kosztümös előadást nézhet meg, aki elmegy rá.
Szerencsére pont egy olyan előadást sikerült kiválasztanom, amiben Rost Andrea énekelte a grófnét. Mindenki szépen énekelt az előadáson, de engem óriási meglepetésként ért a felismerés, hogy mekkora különbség lehet egy jó szoprán és egy világhírű szoprán között. Rost Andrea annyira kiemelkedett a többiek közül, hogy szinte már zavaró volt (persze nagyon élveztem az előadását).
Fontos információ - azt hiszem - hogy az előadás nem véletlenül kezdődik 18 órakor, ugyanis majdnem 4 órás. Ez elég hosszúnak számít, még úgy is, hogy nagyon szórakoztató darab.
(A legtöbb színház honlapján ma már megtalálható, hogy egy adott darab körülbelül mikor ér véget. Tapasztalataim szerint egészen megbízhatók ezek az információk.)

A 2012. február 9-i szereposztás:
Almaviva gróf - Molnár Levente
A grófné - Rost Andrea
Susanna - Váradi Zita
Figaro - Busa Tamás
Bartolo - Szüle Tamás
Marcellina - Ardó Mária
Basilio - Beöthy-Kiss László
Cherubino - Schöck Atala
Antonio - Hábetler András
Barbarina - Baráth Emőke
Don Curzio - Kiss Péter

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése