LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. június 13., szerda

Veled, Uram! (2012.06.11.)

Korábban írtam erről a darabról, amit ide kattintva lehet elolvasni, ez csak egy kis kiegészítő hozzá. Miért néztem meg még egyszer, ha nem annyira tetszett? Amikor először láttam, akkor már megvolt a jegyem erre a júniusi előadásra, a májusira később, kedvezményesen vettem a jegyet, és reméltem, hogy lesz annyira jó a darab, hogy kétszer megnézzem.
Az első alkalom után már nem vettem volna jegyet, de végülis nem bántam meg. Nagyon jó helyen ültünk, a látvány teljesen lenyűgözött. És a szereposztás is jobban tetszett.
A dallamokat kicsit már ismerve könnyebb volt befogadni, de továbbra is túl disszonánsnak tartom.

Osztályzat:
A teljes darabra adott 7-esen nem változtatok, de a látványra adok egy 10-est.

Azok a szereplők (osztályzattal), akiket csak ezen a június 11-i előadáson láttam:
Orseolo Péter: Homonnay Zsolt (8)
Vászoly: Szerényi László (9)
Ilon: Nádasi Veronika (10)
Imre herceg: Kádár Szabolcs (9,5)
Aba Sámuel: Szentmártoni Norman
Gellért püspök: Magócs Ottó

Homonnay Zsolt énekhangja nagyon szép, de Orseolo Péterhez talán az ő karaktere kevésbé illet. Szerényi László kifejezetten jó Vászoly volt, illet rá a szerep. Tetszett, ahogy elénekelte Vászoly dalát. Az est fénypontja, nem is kérdés, Nádasi Veronika és Szomor György voltak. Veronika gyönyörűen énekelt, hibátlanul, nem is tudtam, hogy ennyire jó. És sokkal jobban játszik, mint Janza Kata. Imre herceg szerepében is sokkal jobb előadót kaptunk, Kádár Szabolcs kimondottan "imrés" lett. Az ő előadásában a fura táncok sem voltak olyan furák, neki jól állt a koreográfia, nem volt nevetséges, ahogy eltökélten előre-hátra lépegetett.

Összességében nem kifejezetten ajánlom a darabot, de akit érdekel, nyugodtan menjen el megnézni, csak készüljön föl, hogy a szövegkönyv rossz, és a dalok szokatlanok lesznek. Azonban artista szintű táncosokban nem lesz hiány!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése