LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2012. július 7., szombat

Bál a Savoyban (2012.07.05.)

Ábrahám Pál: Bál a Savoyban revüoperett
Helyszín: Városmajori Szabadtéri Színpad

Osztályzat: 9,5 (Ez leginkább az operett műfajnak és a szövegkönyvnek szól.)
Humor: 10
Énekesek: 9,5
Szövegek: 9,5
Tánc: 5

Mint már korábban írtam, nagyon megszerettem az operetteket, ezt az érzést ez a mostani előadás tovább erősítette. Azért a primadonnák énekei továbbra sem a kedvenceim. Az operett előadás teljesen kikapcsol, felhőtlen szórakozást nyújt. Hmmm... felhőtlen szórakozás?? Na, felhő mégiscsak volt, nem is kevés, és nem kevés eső esett le belőle. Néhány percig annyira hangosan kopogott az eső a sátortetőn, hogy nem sok mindent lehetett hallani, a színészek is folyton a karmestert nézték ének közben, gondolom ők sem annyira hallották a zenét. Az eső nagyon becsapott oldalról, szegény zenészek igen megáztak, a rézfúvósok háta szerintem tocsogott a sok víztől, de néha még a színpad közepe felé ülő hegedűsök is befordultak, hogy ne ázzon meg a hangszer. Rossz volt nézni, de ez senkinek nem a hibája, csak leírtam. Mindenesetre a Városmajori Szabadtéri Színpadon eső miatt sem marad el az előadás.

Az a jó az operettben, hogy a néző már előre ismeri a csavart, azaz nagyon jót lehet mulatni a bonyodalmakon. Nagyon vicces, hihetetlen jókat lehet nevetni.
A férfi énekeket nagyon szeretem benne, mind a bonvivánét, mind a komikusét. Egyházi Gézát már hallottam énekelni, és amellett, hogy az előadás egy operett volt, Egyházi Géza személye volt, ami miatt elmentem az előadásra. Nem is csalódtam, most is nagyon szép a hangja. Galambos Lilla szépen, tisztán énekel, de ezeket a nagyon magas hangokat én személy szerint nem annyira szeretem. Viszont az előadás alatt Galambos Lillát egyre jobban megkedveltem, jól játszott.
Az operett sajátja lehet, hogy most is a szubrettek lettek a kedvenceim. Pásztor Ádám remekül játszott, nagyon szépen énekelt. A szövegei nagyon jók voltak, egyes részek szerintem nyelvtörőnek is elmentek volna. Török Anna is tetszett, szép, finom hangja van, jól énekelt. Kifejezetten élveztem, hogy nem annyira profi táncosok, Török Annán néha látni lehetett, hogy a szemeivel jelez Pásztor Ádámnak, hogy most figyelj, mert ugrok, kapj el! Szóval nem annyira gyakorlott artisták és táncosok, de nagyon aranyosak voltak, jól énekeltek. Pásztor Ádám neve ezentúl hívogatólag fog hatni rám, ha meglátom egy szereposztásban. Langer Soma szerepe is vicces volt, jól adta elő.

Egy másik előadás kapcsán már írtam a Városmajori Szabadtéri Színpad hangosításáról. Ezen az előadáson teljesen jól működött a hangosítás, pedig nem is egy prózai, hanem zenés darabról volt szó. Én viszonylag elől ültem, elég hangos volt minden, szinte túl hangos is, nem tudom, hogy ez hátul is ilyen hangos volt-e, vagy pont jó. De inkább hangos legyen, mint halk... Mindenesetre végig egyforma volt, minden mikroport működött, amikor kellett, nem sípolt, nem volt vele semmi gond.

Ami nem annyira nyerte el a tetszésem, az a tánc volt. Egy operettben többet várnék a táncosoktól. Nem volt elég technikás, látványos, és nem is tudták rendesen a táncokat. Amit tudtak is, valahogy olyan furán hatott, mintha nem profi táncosok lennének.

A zenekar nagyszerű volt. Minden elismerésem az övék, hogy a viszontagságok ellenére gond nélkül végigjátszották az előadást. Volt, hogy annyira rájuk esett az eső, hogy azt hittem a karmester leinti a darabot és egy 10 perc szünetet rendel el, amíg az eső picit alábbhagy. Nagyon élveztem, hogy a színpadon volt a zenekar, és teljesen látni lehetett őket is meg a karmestert is. Tetszett ahogy a karmester és a színészek végig figyeltek egymásra.

Mindenkinek ajánlok minden operettet és egyéb zenés előadásokat, amikben a fent említett színészek szerepelnek!

Szereposztás (osztályzat):
Henry Márki: Egyházi Géza (9,5)
Madeleine, a felesége: Galambos Lilla (8,5)
Musztafa: Pásztor Ádám (10)
Daisy Parker, zeneszerző: Török Anna (9)
Tangolita: Csonka Zsuzsanna (8,5)
Celestin, ügyvéd: Kökény Pál (8)
Pomerol: Langer Soma (9)

Váci Szimfonikus Zenekar
vezényel: Farkas Pál
Koreográfus: Szamosi Judit
Díszlet: Szolga István
Jelmez: Csonka Zsuzsanna
Csere László rendezése nyomán színpadra állította: Török Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése