LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. február 21., csütörtök

Egy nyári éj mosolya (2013.02.20.)

Musical a Centrál Színházban

Nem egy szokványos musical, sem történetében, sem a zenéjében. A zenéjét nem is tudnám semmihez hasonlítani. Sokszor a próza váltott szép lassan énekké, egyenes határ nélkül, de volt egy kórus is (a kastélyban dolgozó személyzet), akik leginkább valami egyházi zenéhez hasonlót énekeltek. A zene szokatlansága, illetve sokszor a félig beszéd, félig ének érzés miatt néha hamisnak tűnő hangok igazából nem voltak zavarók. A történet meg inkább operett, sok-sok pár, akik végül egymásra lelnek (engem az egyik egymásra találás igen meglepett), illetve rengetek poén, amiken jókat mosolyoghatunk.

Most először voltam a Centrál Színházban, de ezentúl alaposabban figyelemmel kísérem a műsorukat, mert a színészek játéka csodálatos volt. Külön kiemelném Patai Annát, hogy mennyire meglepődött, vagy épp cinkos, vagy épp érdeklődő volt, mikor mit kellett. Hogy lehet ilyen ügyes egy ilyen fiatal lány!? A szereposztásban először Egyházi Géza neve, másodszor Szemenyei János neve tűnt ki, akik miatt végülis jegyet vettem, bár egyébként is izgatott egy musical egy számomra új színházban. Nem is kellett csalódnom bennük, nagyon tetszettek. Kiemelkedőnek találtam még Gergely Róbertet, teljesen el tudtam vonatkoztatni a személyétől, illetve Kovács Patríciát, bár őt eddig bármiben láttam, tetszett. Ágoston Katalin is nagyon jó volt a szerepében. Nagy-Kálózy Eszternek mindent elhittem, amit játszott, az éneklése viszont nem tetszett.

Osztályzatom: 8,5

Szereposztás:
Madame Armfeldt - Törőcsik Mari
Desirée Armfeldt - Nagy-Kálózy Eszter
Fredrik Egerman - Gergely Róbert
Anne Egerman - Ágoston Katalin
Henrik Egerman - Szemenyei János
Carl-Magnus Malcolm gróf - Egyházi Géza
Charlotte Malcolm grófné - Kovács Patrícia
Petra - Balogh Anna
Fredrika - Patai Anna
Frid, az inas - Vári-Kovács Péter
Lindquist úr - Nótás György
Nordstromm asszony - Balog Tímea
Anderssen asszony - Bende Zsuzsanna
Erlanson úr - Csapó József
Segstrom asszony - Megyesi Schwarz Lúcia

Díszlet- és jelmeztervek: David Farley
Koreográfia: Lynne Page
Rendezte: Trevor Nunn

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése