LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. június 9., vasárnap

Ábrahám Pál: Viktória (2013.06.08.)

Operett. Már sokszor írtam, hogy ez szerintem egy szenzációs műfaj. Magyaros zene, magyaros táncok. Ennek az operettnek viszont már az első akkodjai valamiféle amerikai jazz-es beütést kölcsönöztek a darabnak. Azért a magyaros stílust sem kell nélkülözni benne.
Ami miatt a legjobban vártam az előadást, hogy két-két szubrett és táncos-komikus is szerepel benne. Így arra számítottam, hogy sokkal viccesebb lesz, mint a többi operett. Humoros volt, valóban, de nem jobban, mint a többi. Ráadásul az egész történetet áthatotta valamiféle szomorúság. John Cunlight egy nagyon rendes ember, szereti a feleségét, aki viszontszereti őt, mégis arról szól a darab, hogy Viktória miként hagyja el őt, régi szerelméért. De szó se róla a Csonka-Kékkovács és Kerényi-Szendy páros igencsak kitettek magukért! Mindegyikőjüket nagyon szeretem, ez nem változott, szenzációs, amit a színpadon alkotnak! Ráadásul Kékkovács Mara és Csonka András hangjáért teljesen odavagyok. Huszti Péter nagyon kedves jelenség a színpadon, örülök, hogy aznap ő játszott.
A jegy vásárlásával megvártam a szereposztást, méghozzá pont a primadonna miatt. Amikor a jegyet vettem még nem Fischl Mónika volt kiírva, szomorúan vettem észre a cserét. Tudom, hogy ez benne van a pakliban, de mégis bosszantó.
A díszletek szépek, monumentálisak, a jelmezek csodásak. Elröpítenek egy másik időbe, egy másik térbe, teljesen kiszakítva ezzel a szürke hétköznapokból.

Ha valaki operettet szeretne megnézni, nézheti ezt is, de nekem nem ez lett a kedvencem, szóval, ha valakit egyre vihetnék csak el, nem ez lenne az. Talán a Marica grófnő nyerne. (Bár ott a Bordás-Boncsér páros valószínűleg nagy szerepet játszik ebben.)
Szereposztás:
John Cunlight, amerikai nagykövet: Huszti Péter
Viktória, a felesége: Fischl Mónika
Koltay István, huszárkapitány: Vadász Zsolt
Feri, Viktória testvére: Csonka András
Lia San: Kékkovács Mara
Jancsi, tisztiszolga: Kerényi Miklós Máté
Riquette, Viktória szobalánya: Szendy Szilvi
Pörkölty, polgármester: Benkóczy Zoltán
Orosz, kínai attasé: Oláh Tibor

Zeneszerző: Ábrahám Pál
Szövegíró: Földes Imre
Dalszövegíró: Harmath Imre
A "Lila akácok" dalszövegírója: Mihály István
Operettszínházi adaptáció: Kállai István, Béres Attila
Dramaturg: Ari-Nagy Barbara

Karmester-zenei vezető: Makláry László
Karmester: Szennai Kálmán
Karigazgató: Drucker Péter
Koreográfus-asszisztens: Németh Zsuzsanna, Lendvai Zsolt
Rendezőasszisztens: Niklai Judit, Lénárt Gábor
Díszlettervező: Túri Erzsébet
Jelmeztervező: Velich Rita
Koreográfus: Kocsis Tamás
Rendező: Béres Attila

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése