LEÍRÁS

Ezen az oldalon olyan színházi előadásokról, hangversenyekről, koncertekről, operákról, stb. írom le a véleményemet, amiket szerencsém volt látni/hallani.

A főoldalon sorolom fel azokat az előadásokat, melyeken 2011. május óta jártam. (Azért ettől az időponttól, mert olyan sok helyen jártam, hogy kár lenne, ha feledésbe merülne az én részemről.) Más betűszínnel van jelölve, amiről már olvashatnak a blogban. Ha valami nincs kiemelve, de olvasnának róla, csak írjanak! Van néhány előadás, amit ugyan már rég láttam, ezért részletes beszámolót már nem tudnék írni, de lehet, hogy pár szót írok róla, hogy milyen benyomások maradtak meg bennem.

Nem titok, a blogot azért kezdtem el írni, hogy valamiféle ajánlóval szolgáljak, másoknak is kedvet csináljak a színházba járáshoz. Nagyon jó dolog! (Illetve láttam néhány borzasztó előadást, és máshol nincs lehetőségem ezt kifejezni.)

(Az osztályzatok 10-es skálán értendők.)

2013. szeptember 4., szerda

Móricz: Nem élhetek muzsikaszó nélkül (2013.09.03.)

Az Újszínház előadása a Városmajori Szabadtéri Színpadon

Utólag belegondolva nem is tudom miért vettem jegyet erre az előadásra. Nagy hiba volt. Gondolom végignéztem a Szabadtéri Színpad műsorát, mert nyáron is szerettem volna színházba menni, és kiválasztottam egy zenés darabot, egy olyan időpontban, amikor ráértem.
Ha az első felvonás végén nem lépett volna a színpadra Esztergályos Cecília és Tordai Teri, hát, én lehet, hogy hazajöttem volna a szünetben. Na, ilyet nem szoktam csinálni, szóval lehet, hogy maradtam volna, de...
Az első felvonás első felében nem is értettem, hogy mi a történet, egy nagy káosz volt a színpadon, amiben néha még "énekeltek" is.
Már a díszlet sem nagyon tetszett, de ezen könnyen felülemelkedtem volna, ha van valami, ami feledteti. A vidéki kúria falai össze-vissza dőltek (talán a tök részeg főszereplő látta így a saját házát...), a másik házban meg a szekrények fent voltak kb. a plafonon, madzaggal nyitogatták őket.
Zenés darab. Elvárnám, hogy akik előadják, tudjanak énekelni, de sajnos nem igazán tudtak. A színészi játék sem tetszett, nem mutattak semmit, igazából ki sem derült, hogy ki kivel hányadán áll, ki kit szeret, kit nem szeret.
Nem is ragozom tovább, nem tetszett és kész.

Osztályzat: 3

Szereposztás:
Balázs: Jánosi Dávid
Pólika: Nemes Wanda
Zsana néni: Esztergályos Cecília (10)
Mina néni: Tordai Teri (10)
Lajos bácsi: Incze József
Biri: Bátyai Éva
Veronika: Gregor Bernadett
Borcsa: Bálizs Anett
Kisvicákné: Fazekas Zsuzsa
Viktor: Varga Ádám
Mircse, cigányprímás: ifj. Farkas Sándor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése